Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki

WYDARZENIA ARCHIWALNE

2017

2016

NAJNOWSZE WYDARZENIA ZWIĄZANE Z DZIAŁALNOŚCIĄ DOMU POMOCY SPOŁECZNEJ

Zapraszamy do odwiedzenia kącika kulinarnego

Tu znajdzicie kącik filmowy,

a tu kącik fryzjerski.

Prace plasyczne naszych mieszkańców

AKTUALNOŚCI:

AKTYWNE PRZEDPOŁUDNIE W EKOPARKU

Utworzono dnia 26.09.2018

Wykorzystując słoneczną pogodę wybraliśmy się 20.09.2018 r. do nowo otwartego w Żyrardowie „EkoParku”. Obiekt reprezentuje się bardzo okazale. Jedynym mankamentem był fakt, że wypożyczalnia sprzętu czynna jest dopiero od 15:00. Dlatego nie udało nam się pograć w duże szachy, „piłkarzyki” czy golfa. Ale to nas nie zraziło. Wykorzystaliśmy ten czas na spacer alejkami, gimnastykę na świeżym powietrzu, gry planszowe, które zabraliśmy ze sobą oraz drugie śniadanie w plenerze.

WYCIECZKA DO ZAKOPANEGO

Utworzono dnia 26.09.2018

Nadszedł długo wyczekiwany dzień 18 września  2018 r. Dzięki uprzejmości Środowiskowego Domu Samopomocy „Skrzydła” i pod opieką terapeuty wyruszyliśmy do Zakopanego.  Szybko dojechaliśmy do celu przy radosnych śpiewach wspólnie z księdzem Sylwestrem no i  oczywiście dzięki sprzyjającym warunkom na drodze.
Zakopane przywitało nas piękną, słoneczną pogodą.
Podczas czterodniowej wycieczki mieliśmy możliwość zobaczyć trening na słynnej skoczni narciarskie j- Wielkiej Krokwi oraz wjechać kolejką linowo-terenową na sam szczyt Gubałówki. Podziwialiśmy malownicze widoki gór oraz panoramę miasta.
Wspomnienia z przeżytych chwil nadal wywołują promienny uśmiech na naszych twarzach.
Dziękujemy ŚDS „ Skrzydła” za zaproszenie.

czytaj dalej na temat: WYCIECZKA DO ZAKOPANEGO

JANTAR 2018

Utworzono dnia 26.09.2018

W dniach od 1 do 15 września 2018 r. w ramach turnusu rehabilitacyjnego, odpoczywaliśmy w Ośrodku „Neptun” w nadmorskim Jantarze.  Wybrany przez nas Ośrodek zapewniał bogatą bazę rehabilitacyjną oraz szereg atrakcji: wycieczki piesze, wyjścia na basen, do groty solnej.
W czasie turnusu mogliśmy zregenerować swoje siły, polepszyć kondycję fizyczną korzystając ze zleconych zabiegów przez lekarza.
Wieczory upływały nam na zabawach integrujących i taneczno - śpiewających.
Szkoda że czas uciekł tak szybko.

DIAGNOZA SPOŁECZNA

Utworzono dnia 18.09.2018

Z inicjatywy Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w  Żyrardowie i we współpracy z BORIS-em, od początku bieżącego roku odbywają się spotkania jednostek pomocy społecznej z całego powiatu żyrardowskiego, mające na celu stworzenie lokalnej diagnozy problemów społecznych. Równocześnie spotkania te służą lepszemu poznaniu się, poprawie współpracy i wymianie doświadczeń. Tym razem spotkanie odbyło się 11.09.2018 r. w naszym DPS.

JESIEŃ Z RODZINĄ

Utworzono dnia 18.09.2018

KOLEJNE SPOTKANIE „JESIEŃ Z RODZINĄ” W IZDEBNIE KOŚCIELNYM

Co roku w Domu Pomocy Społecznej w Izdebnie Kościelnym organizowane jest  spotkanie pod nazwą „Jesień z rodziną”. Dzięki zaproszeniu  ponownie mogliśmy spędzić ten dzień wspólnie. Wysłuchaliśmy pięknego kazania księdza proboszcza, doświadczyliśmy uczty dla ducha w postaci występów artystycznych zaprezentowanych przez Mieszkańców z DPS, pokosztowaliśmy kuchni sąsiadów. Skorzystaliśmy też z możliwości wspólnej zabawy przy muzyce, w otoczeniu pięknej przyrody.
Po zabawie zostaną na pewno miłe wspomnienia.

czytaj dalej na temat: JESIEŃ Z RODZINĄ

ZAKOŃCZENIE LATA

Utworzono dnia 03.09.2018

Czas pożegnać już lato,
Wrzesień puka do drzwi.
 Z tej okazji 28.08.2018 r. zorganizowaliśmy zabawę taneczną na którą zaprosiliśmy  naszych Przyjaciół.  Gościliśmy Mieszkańców i Pracowników Domu Pomocy Społecznej im. Ks. Jerzego Popiełuszki z Żyrardowa, Domu Pomocy Społecznej z Hamerni oraz z Izdebna Kościelnego. Wśród zaproszonych gości nie zabrakło Środowiskowego Domu Samopomocy „Skrzydła” oraz Zakładu Poprawczegow Studzieńcu.
Poderwani skoczną i żywą muzyką  wspólnie ruszyliśmy do tańca. W barwnym korowodzie próbowaliśmy sił w rytmie muzyki zaczynając podróż „ Pociągiem” przez „”Miłość w Zakopanem” patrzyliśmy w „”Zielone Oczy” „ Dziewczyn z Albatrosa”, ostatnią stacją była piosenka Ireny Santor „Zobaczymy się na pewno” .W takt wielu znanych, tanecznych utworów bawiliśmy się wspólnie na miarę sił i umiejętności. Ważne, że razem.
Czas bardzo szybko minął na wspólnej zabawie, rozmowach przy pysznym poczęstunku,  śpiewach i tańcu. Zadowoleni z tak udanego dnia spędzonego razem dziękujemy wszystkim przybyłym Gościom za współudział w zabawie i za miło spędzony czas.
Już dni coraz krótsze,
Wcześniej zmrok zapada,
Słońce słabiej przygrzewa,
Skończona zabawa.

STAWY ŚWIĘTEJ ANNY

Utworzono dnia 10.08.2018

Wycieczek z wodą i grillem w tle ciąg dalszy. Tym razem, w dniu 09.08.2018 r. wybraliśmy się nad Stawy Świętej Anny nieopodal Mszczonowa. Leśna sceneria dodaje miejscu uroku. Przywitała nas para łabędzi pływająca po jednym ze stawów, choć niekoniecznie zadowolona z odwiedzin turystów.  Przed słońcem ukryliśmy się w cieniu drewnianej wiaty. Oczywiście kiełbaski smażyły się obok.

STAWY WALCZEWSKIEGO

Utworzono dnia 10.08.2018

Od naszej ostatniej wizyty na Stawach Walczewskiego w Grodzisku Mazowieckim minął niemal rok. Mając w pamięci miłe wspomnienia, 07 sierpnia po raz kolejny wypoczywaliśmy w tym uroczym miejscu. Dopisała nam piękna pogoda, słoneczko cudownie przygrzewało, w związku z tym mogliśmy opalać się, spacerować i poczuć jak na prawdziwych wakacjach.. Świeże powietrze bardzo wyostrzyło nam apetyt, więc ochoczo kosztowaliśmy przyrządzonych na grillu smakołyków..To był bardzo mile spędzony dzień.

Zapraszamy do obejrzenia galerii.

WYCIECZKA DO MUZEUM POWSTANIA WARSZAWSKIEGO

Utworzono dnia 17.07.2018

W dniu 08.07.2018 r. odwiedziliśmy Muzeum Powstania Warszawskiego. Zaprosiliśmy do wspólnego wyjazdu uczestników Środowiskowego Domu Samopomocy oraz Klubu Seniora „OPTYMIŚCI” z Guzowa. Zwiedzanie rozpoczęliśmy punktualnie, dużą pięćdziesięcioosobową grupą.
Po przekroczeniu progu muzeum, zaczęliśmy się poruszać w scenerii  z okresu II wojny światowej. Chodziliśmy po granitowym bruku, wśród murów pokrytych dziuramiod pocisków i emblematami Polski Walczącej. Muzeum zachęcało i wzbudzało nasze zainteresowanie historią powstania, również dzięki wykorzystaniu licznych multimedialnych oraz interaktywnych technik prezentacji. Wizyta w muzeum to niezapomniana lekcja historii dla naszych Mieszkańców i dla nas.

Zapraszamy do obejrzenie galerii

KONCERT GMINNEJ ORKIESTRY DĘTEJ Z BUŁGARII

Utworzono dnia 12.07.2018

KONCERT GMINNEJ DĘTEJ ORKIESTRY Z LIDERKAMI Z MIASTA TROJAN W BUŁGARII

25 czerwca wzięliśmy udział w niecodziennym dla nas wydarzeniu. Zderzyliśmy się z kulturą i folklorem bułgarskim. A to za sprawą występu w Centrum Kultury w Żyrardowie Gminnej Dętej Orkiestry Reprezentacyjnej z Liderkami z miasta Trojan w Bułgarii. Artyści zaprezentowali utwory zarówno klasyczne jak i współczesne, nie tylko bułgarskich kompozytorów. Doskonale bawiliśmy się w rytm muzyki ludowej i rozrywkowej. Z pewnością nie zabraknie nas na widowni przy okazji kolejnych występów.

Zapraszamy do obejrzenia galerii.